Noget jeg er meget passioneret overfor og elsker (udover mode) er dyr, og når disse ting fusionerer bliver jeg meget begejstret! Derfor har jeg endnu et køb i tankerne i nærmere fremtid, nemlig dette net fra WSPA til ca. 57 kr. Det er sinddsygt billigt, så jeg tror alle i familien skal have et – de kan jo bruges af alle, og det bedste er at pengene ubeskåret går til WSPA’s arbejde.

For mig står dyr og mennesker lige. Men vi mennesker er det ondeste i verden. Ingen dyr kommer på lige fod med vores ondskab! Når jeg tænker på de ting vi mennesker udsætter dyr for overalt i verden, for egen vindings skyld får jeg ærlig talt kvalme! Det kan være alt fra hundekampe med mishandlede, udsultede hunde sat op mod hinanden i en kamp på liv eller død, til bundne bjørne som har fået fjernet kløer og tænder, så de ikke kan forsvare sig overfor de hunde som angriber dem i en menneskabt sadistisk leg – og der findes værre ting! Jeg kan næsten ikke lade være med at få ondt indeni, og når videoerne kører på tv, så græder jeg simpelthen. Der er ikke noget som rører mig så meget som at se eller vide at et dyr lider, og jeg hader selve menneskeracen for at behandle dyr som laverestående end mennesker. Ulig mennesker har dyr ikke mulighed for at sige fra overfor, eller forstå hvad de bliver udsat for. Noget der må være ligeså forfærdeligt som lidelsen selv.

Personligt tror jeg ikke på at vi kan redde hele verden. Jeg synes det er et håbløst projekt og spild af penge og man må vælge sine kampe med omhu. Jeg vælger at støtte de som jeg ved fortjener og KAN få det bedre, de mishandlede dyr! Derfor er jeg så glad for WSPA som står for World Society for the Protection of Animals, de arbejder for at stoppe dyremishandling og fremme dyrevelfærd i hele verden. Hjælp dyrene til bedre forhold og mere respekt her!!!