Og så er der mig – jeg ønsker bare at vi holder op med at udrydde dyrearter og at dyr kan få samme respekt og omsorg som vi yder mennesker! Derfor har jeg et meget ømt punkt for velgørenhed til fordel for dyr, og lige nu er en af de største udendørs kunstudstillinger i Danmark igang i København. Der er sat 102 glasfiber elefanter true to baby elefant størrelse op rundt omkring i hovedstaden. De er alle sammen udsmykket af danske og internationale kunstnere og designere, og jeg må og skal se dem alle! Foreløbig har jeg vist set 3 eller 4 stykker.

En af dem var denne Poetry som den så fint hedder, som jeg mødte på min vej ud at spise med kæresten. Den står ikke så langt væk fra Nørreport, og jeg var simpelthen lige nødt til at have et billede af den. Jeg blev så glad!

 

Når udstillingen er slut vil alle elefanterne blive samlet til en fælles udstilling inden de auktioneres bort d. 9. september. Pengene fra auktionen går til den udrydningstruede asiatiske elefants overlevelse. 

Vil du gerne være med til at støtte op om projektet, eller synes du bare elefanterne er fine, kan du købe replikaer i forskellige størrelser her.

Du kan desuden finde et kort over hvor alle elefanterne er placeret her, og læse mere om udstillingen her.

